Kvällspromenaden

Hur underbart är det inte med ljusa halvljumma vårkvällar?! 
Jag har bytt jobb kanske jag ska säga, är fortfarande medicinsk sekreterare och har fått fast tjänst på en hälsocentral som ligger ca 10 minuter hemifrån. Jag är mestadels skrivande sekreterare så det är extremt stillasittande och i en liten lokal så stegräknaren går inte varm kan jag säga, kanske landar på runt 2800 steg på en arbetsdag! Så det måste jag ta igen på fritiden.... Kvällens runda blev 4,3 km och stegen hamnade totalt över 10-tusen så nu är jag nöjd. 
Här är det mera skog och träd så det är mera fågelkvitter vilket är underbart, stundvis stänger jag av podden och bara njuter. Men på landet finns också åkrar och bönder..... vilket betyder gödsel på åkrarna....  men då får man plocka lite gullvivor så löser man det problemet för tillfället ;)
En liten krabat som fick stanna kvar ute.
 
Imorgon blir promenaden i stan, Novalie går kurs för att ta mopedkort så medans hon är där i två timmar så kan jag promenera - kul att få se lite hus och annat. Här är det precis som när jag promenerade i Kyrkbyn, inte så mycket att titta på....
 
Nu är det dags för sängen. Imorgon hoppas jag det löst sig med domännamnet, men jag tänker att skriver jag så finns det lite för er att läsa ikapp. 
 
Ida